MONITORIZARE CLIMA SI MEDIU

Determinarea raportului de emisii de la autovehicule folosind o serie de tehnici de detectare a emisiilor de la distanță

În această postare de pe blogul nostru, dorim să promovăm una dintre lucrările publicate de colaboratorii noștri de la Airyx despre determinarea raportului de emisii de la vehiculele rutiere. Puteți găsi rezumatul lucrării mai jos, alături de un link către publicația completă.

Naomi J. Farren, Christina Schmidt, Hannes Juchem, Denis Pöhler, Shona E. Wilde, Rebecca L. Wagner, Samuel Wilson, Marvin D. Shaw, David C. Carslaw, Emission ratio determination from road vehicles using a range of remote emission sensing techniques, Science of The Total Environment, 2023, 162621, ISSN 0048-9697, https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2023.162621.

Dezvoltarea tehnicilor de detectare a emisiilor de la distanță, cum ar fi urmărirea penelor și eșantionarea punctuală a progresat semnificativ și oferă noi perspective asupra comportamentului emisiilor vehiculelor. Cu toate acestea, analiza datelor de teledetecție a emisiilor poate fi foarte dificilă și în prezent nu există o metodă standardizată disponibilă. În acest studiu prezentăm o abordare unică de procesare a datelor pentru a cuantifica emisiile de evacuare ale vehiculelor măsurate folosind o serie de tehnici de detectare a emisiilor de la distanță. Metoda utilizează regresia de rulare calculată pe intervale scurte de timp pentru a deriva caracteristicile penelor de diluare. Aplicam metoda la datele de urmărire a penelor cu rezoluție înaltă în timp și eșantionare punctuală pentru a cuantifica emisiile de gaze de evacuare de la vehiculele individuale. Datele dintr-o serie de experimente de caracterizare a emisiilor vehiculelor efectuate în condiții controlate sunt utilizate pentru a demonstra potențialul acestei abordări. În primul rând, metoda este validată prin comparație cu măsurătorile emisiilor la bord. În al doilea rând, este prezentată capacitatea acestei abordări de a detecta modificări ale raporturilor NOx/CO2 asociate cu manipularea sistemului de posttratare și cu diferite condiții de funcționare a motorului. În al treilea rând, flexibilitatea abordării este demonstrată prin variarea poluanților utilizați ca variabile de regresie și cuantificarea raporturilor NO2 / NOx pentru diferite tipuri de vehicule. O proporție mai mare de NOx total este emisă ca NO2 atunci când sistemul de reducere catalitică selectivă al camionului greu măsurat este manipulat. În plus, aplicabilitatea acestei abordări la mediile urbane este ilustrată folosind măsurători mobile efectuate în Milano, Italia în 2021. Emisiile din sursele locale de ardere se disting de un fundal urban complex și este prezentată variabilitatea spațio-temporală a emisiilor. Raportul mediu NOx/CO2 de 1,61 ppb/ppm este considerat reprezentativ pentru parcul local de vehicule. Se preconizează că această abordare poate fi utilizată pentru a cuantifica emisiile dintr-o serie de surse mobile și staționare de ardere a combustibilului, inclusiv vehicule nerutiere, nave, trenuri, cazane și incineratoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *